En av dom mest engagerande kampanjerna ni kan göra är en julkalender. Ni gör ett positivt intryck hos era kunder i all julstöket samtidig som ni marknadsför era produkter och tjänster. Med en julkalender kommer kunderna göra en egen insats att lära känna ert varumärke.
Siffrorna från förra året visar att över 40 % av deltagarna var med på julkalendern 6 eller flera gånger i december. En kalender är inget som hamnar i soporna – deltagarna måste gå in på julkalendern, se dagens fråga och svarar. En deltagare använder i snitt 2.43 minuter på kalendern. Ni gör julkalendern så enkelt eller avancerat ni själv önskar, oansett blir kalendern en positiv upplevelse för kunden.
Vad kan kalendern användas till?
- Visa upp, och främja kampanjprodukter.
- Skapa positiv engagemang hos kunderna och därigenom stärka ert varumärke.
- Öka antalet följare på Facebook.
- Marknadsför dagens erbjudande efter att dagens lucka har öppnats.
- Öka kundernas medvetenhet om dig och dina produkter genom att ställa frågor kring din nätbutik, firma eller varumärke.
- Dina kunder kommer att dela, tala om och glädje sig åt kalendern – positiv engagemanget sprider sig snabbt.