Julkalender på Facebook

En Julkalender på Facebook kommer att generera nya följare till din Facebook sida och engagera dina kunder på ett helt nytt sätt. Det är enklare än någonsin att skapa din egen julkalender och få igång den på Facebook.

Du kan helt enkelt installera kalendern genom att klicka på en knapp och välja vilken sida du vill att den skall finnas på. Kom ihåg att du måste vara en administrator och logga in på sidan innan du kan installera julkalendern.

I dagarna av december som leder fram till julafton kommer en ny lucka I kalendern att öppnas, där du kan köra en frågesportstävling med frågor och svar och olika alternative, eller ge deltagarna ett unikt erbjudande av dina produkter. Varje lucka kan också delas på Facebook. Detta gör det möjligt för deltagare att dela vad de tycker är en rolig fråga eller ett coolt pris med sina Facebook vänner. Eftersom mer än 50 % av all aktivitet på sociala medier kommer från mobiltelefoner, har vi säkerställt att adventskalendern fungerar perfekt på alla smartphones och surfplattor.

Skapa julstämning med en julkalender på Facebook

Med en julkalender på Facebook kan deltagarna få ett unikt erbjudande varje dag i december, fram till julafton, eller så kan du köra en quiz med frågor och svar. Du kan välja om du vill kora en eller flera vinnare var dag, eller bara vid slutet av kalendern. Om du postar din julkalender på Facebook, kommer du att nå ut till en helt ny publik och få ditt företag att växa genom att generera mer följare på ditt företags Facebook sida.

En digital adventskalender är ett bra sätt att skapa surr kring ditt företag och få dina kunder att lära känna ditt företag bättre. En kalender är väldigt enkel att skapa och resultat kommer att vara professionellt varje gång! En julkalender är ett väldigt effektivt sätt att marknadsföra ditt företag på inför julen och få nya kunder. Dina Facebook följare kommer varje dag att se fram emot att öppna nästa lucka i adventskalendern, vilket skapar anförtroende och engagemang hos följarna att besöka din sida varje dag i december.

December är en månad där manga människor fortfarande letar efter den perfekt julklappen för sina närstående, detta är en bra möjlighet att informera människor om dina produkter och tjänster, eller att dela med dig av ett bra erbjudande. Detaljhandeln ökar dramatiskt under julen, vilket skapar en bra möjlighet för företag. Dela din julkalender i god tid innan julafton, ge möjligheten till dina kunder att för-registrera sig och se fram emot lanseringen av kalendern vid den 1:a december.

Vad tjänar mitt företag på att köra en julkalender på Facebook?

En adventskalender har varit en stor sak I Tyskland och de nordiska länderna I årtionden, och är en stor del av marknadsföringsstrategin i dessa länder. Miljoner och människor spenderar tid på Facebook dagligen, vilket gör det till ett bra sätt för företag att kommunicera med sina kunder. En julkalender på Facebook är en bra strategi för att göra folk mer medvetna om ditt företag. En julkalender är ett interaktivt sätt att förmedla till människor och få dem att lära känna ditt företag, dina produkter och tjänster. Det kommer att generera nya Facebook följare till ditt företag. Många av deltagarna kommer att gilla, kommentera och följa din Facebook sida, och dela kalendern med deras Facebook vänner. I det stora hela kommer detta att generera med trafik till din hemsida och Facebook sida. Detta är på alla sätt en win-win!

Skapa en god dialog med gamla kunder

De som redan gillar din Facebook sida kommer att få en julkalender i deras nyhetsflöde. Om de tror att adventskalender ser rolig ut eller har coola priser, kan de delta och eventuellt även dela det med sina vänner. På detta sätt kommer kalendern att nå ut längre och längre, till ännu fler potentiella kunder. En kalender skapar medvetenhet om ditt företag och inte att glömma en dialog mellan dig och dina kunder. Den kommer också att generera mer trafik till ditt företags hemsida och Facebook sida. En adventskalender på Facebook är ett nytt sätt att nå ut till gamla kunder och visa dem att du är ett roligt företag som älskar att göra människor lyckliga.

varför skall du skaffa en adventskalender? Därför vem gillar inte att få saker gratis? Vi vet med säkerhet att vi gör det! En julkalender på Facebook kan öka intäkterna och skapa nya kunder. En julkalender ger dina kunder möjligheten att gå med i en spännande frågesportstävling innan julafton, vilket gör fulförberedelserna ännu mer njutbara! Uppmuntra deltagarna att gilla och dela julkalendern med sina vänner så kommer du att nå ut till en mängd nya kunder.

En julkalender för dina kunder eller anställda? Det är ditt val!

Vad sägs om att köra en julkalender endast för dina anställda? Genom att ha glada medarbetare är en ledares största mål och en nyckel till en god arbetsmiljö. Genom att köra en julkalender kan vara precis det ditt företag behöver för att skapa den extra julstämning som behövs på din arbetsplats. Det ger dina medarbetare en möjlighet att tävla mot varandra och vinna coola priser. Detta leder till spänning, engagerade anställda och en positiv atmosfär genom hela december. På detta vis kan du visa dina medarbeta hur mycket du uppskattar deras insats för ditt företag och skapa lite extra lycka inför julen. Vinnarna av adventskalendern kommer utan tvekan uppskatta detta initiativ. Därför att julen handlar om att vara givmild, eller hur?

Fördelarna med att köra en julkalender på din Facebook sida

Det spelar ingen roll om ditt företag är stort, medium stort eller litet – en julkalender på Facebook är fortfarande ett bra sätt att sprida budskapet om ditt företag och skapa en bättre dialog med dina kunder. En julkalender kommer att engagera deltagarna och skapa lojala kunder.

Facebook är fortfarande det största sociala nätverket inom marknadsföring, vilket gör Facebook till kungen av sociala media. ”Alla” finns på Facebook, och en märkes-julkalender på Facebook är ett billigt och effektivt sätt att marknadsföra ditt företag på och låta dina kunder lära känna dig bättre. Iden av att ha en frågesportstävling med fråga varje dag fram tills julafton, är ett interaktivt sätt att engagera kunder och behålla deras uppmärksamhet hela vägen genom december.

Öka försäljningen i december!

Prova vår julkalender gratis